BoyPic

כיצד להגן על הילד שלך מפני הסטטיסטיקה?


מה אומרת הסטטיסטיקה?

כשמסתכלים על הבחינות הארציות שנערכו לאחרונה בכיתות ה’ רואים שחצי מהילדים נכשלים בהבנת החומר בחשבון. כך שמבחינה סטטיסטית יש  50% סיכוי שהילדים שלכם יכשלו בהבנת החומר במתמטיקה כבר בכיתה ה’. לא כול כך נעים!

(ולמי שהנתון הזה ניראה לו מופרז מוזמן לחפור קצת באתר שמציג את תוצאות המיצ”ב האחרון שנעשה)

הפתרון הכואב

הורים שיכולים להרשות לעצמם יוציאו אלפי שקלים על מורים פרטיים למתמטיקה שיעזרו לילדים לאורך הדרך. הילדים שבד”כ יעשו בגרות של 3′ יחידות למרות שיעברו אותם בהצלחה יחוו תחושות מהסוג של “אני חלש במתמטיקה” שילוו אותם גם לחיים הבוגרים.

הפתרון הקל והנעים

מדהים כמה ‘הפתרון הקל’ פשוט לביצוע וכמה מעט משתמשים בו. הרי הרוב המכריע של ההורים היו רוצים בהצלחת ילדיהם במתמטיקה. הסיבה שמעט הורים משתמשים בפתרון הזה, שדרך אגב, מגובה במחקרים רבים היא שרובם לא יודעים עליו 🙂

הפתרון הקל הוא לעזור לילדים להיות אלופים בחשבון כבר בכיתה א’. ילד שמתחיל ולא משנה איזה מקצוע בידיעה עצמית של ‘אני אלוף בתחום’ יצליח במקצוע וככל הנראה גם יאהב או יחבב אותו.

לילדים שכבר סיימו את כיתה א’ הדרך לעזור להם היא אותה דרך, לחוות תחושת מצוינות כמה שיותר מהר.

 

אני חייב להגיד לכם

לימדתי מאות ילדים. עשרות רבות באופן אישי. מכיתה ב’ ועד 5 יחידות מתמטיקה. לימדתי ילדים שנחשבו כישלון וחסרי סיכוי, גם כאלה שהוגדרו כסובלים מדיס-קלקוליה. כולם קיבלו תשיעיות ועשיריות מהר מאוד. כול אחד יכול להצליח במתמטיקה של בית הספר.

הסוד הוא תחושת המסוגלות והביטחון העצמי. מה שאפשר לי להפוך תלמידים נחשלים למצטיינים הוא היכול שלי לשנות את התפיסה העצמית שלהם כלומדי מתמטיקה. אני מודה לכול התלמידים שלימדו אותי על כוחה של התפיסה העצמית.

תנו לילדים שלכם מה שמגיע להם. להצטיין לאורך כול הדרך.